Навчальна ігрова діяльність на уроках географії

Навчальна ігрова діяльність на уроках географії

25.11.2024 в 04:19 Бондаренко О.В. 1592 0 Оксана
Навчальна ігрова діяльність на уроках географії— один із методів активізації самостійної пізнавальної діяльності школяра. Гра для дітей — це і навчання, і праця, і серйозна форма виховання. Підбираючи ігри, слід поєднувати два елементи — пізнавальний та ігровий. Створюючи ігрову ситуацію, відповідно до змісту програми, треба чітко планувати діяльність учнів, спрямовуючи їх на досягнення мети.
 

Ігри-вправи додають можливість виділити з усього фактичного матеріалу, що пропонується дітям у навчальному плані, ті явища та факти, які можуть бути збережені пам'яттю як найбільш життєво важливі й цікаві у плані пізнання. Як правило, це кросворди, ребуси, вікторини.

У своїй роботі я навчаю учнів складати їх самостійно, що змушує учня не тільки працювати зі змістом підручника, а й спонукає до роботи з енциклопедіями, довідниками, розвиває його ерудицію. Тут пізнавальна діяльність учня переходить уже на вищий рівень.

Гра «Зайвий в ланцюжку»
Ніл, Дрейка, Дніпро, Амазонка;
Дунай, Південний Буг, Гібралтарська, Єнісей;
Міссісіпі, Парана, Амур, Лєна;
Мурей, Ніл, Рейн, Волга, Мексиканська.

Гра «Знайди помилку»
Учні отримують текст з розповіддю про об’єкт, географічне положення, рельєф, при цьому в тексті допущено помилки, треба їх відшукати.
На карті неправильно зображені об’єкти, треба виправити помилки.

«Чи знаєш ти карту?»
Участь беруть дві команди. Запрошують двох учнів (по одному від команди) до карти. Один учень стоїть біля карти, а другий — на такій відстані від неї, щоб йому не видно було на карті написів назв географічних об'єктів. Учень біля карти показує географічні об'єкти (острови, півострови, озера, моря та ін.). Другий учень називає ці об'єкти. Через деякий час учні міняються місцями. Першу пару учнів змінює друга і т. д. Виграє команда, яка припуститься менше помилок.

«Хто більше знає?»
Змагаються дві команди по три-п'ять учнів у кожній. Учитель оголошує тему, наприклад «Азія». Треба записати якомога більше назв річок, озер, міст, країн та інших географічних об'єктів. На виконання завдання відводиться 3—5 хв. Виграє команда, яка запише найбільше географічних назв.

Другий варіант цієї гри такий. Учитель називає якусь літеру, наприклад «В», і пропонує учням назвати географічні об'єкти, які б починалися з цієї літери. Наприклад: Вайгач, Ворскла, Волинь і т. ін. Чим більше учні називатимуть географічних назв, тим важче буде підбирати нові.

Бали зараховуються обом командам, але виграє та, в якої записано найбільше географічних назв.

Географічні загадки
1. Біжить, шумить, хвилюється, а добіжить — загубиться.
2. Край видно, але дійти до нього неможливо.
3. Під склом знаходжусь, на південь і на північ дивлюсь, якщо зі мною підеш,— назад дорогу легко знайдеш.
4. Із-за гаю, з-за діброви вийшли кралі чорноброві. Узяли водиці жбан, полили колгоспний лан.
5. Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води.
6. Такий великий, що займає весь світ, такий малий, що в щілину пролізе.
7. Гуде, реве, гілля ламає, пилюку піднімає, з ніг збиває. Чуєш його, та не бачиш.
8. Без рук, без ніг, а малювати вміє.
9. Біла скатертина увесь світ укрила.
10. По якій дорозі півроку ходять, а півроку їздять?

Географічна вікторина «Літосфера», 6 клас
1. Що називають літосферою? Що означає це поняття?
2. Що таке рівнина?
3. Чим пояснити різноманітність гірських порід?
4. Чому земна кора перебуває в постійному русі?
5. Що таке гора? Назвіть найвищі гори світу.
6. За географічною картою України визначте, яке місто лежить вище над рівнем океану: Київ чи Вінниця, Чернігів чи Львів, ваш обласний центр чи Київ?
7. За фізичною картою України визначте, в межах яких географічних широт розташовані Карпатські і Кримські гори.
8. Які форми рельєфу переважають у вашій місцевості?
9. Не дивлячись на карту, скажіть, яка височина — Подільська чи Волинська — розташована далі на північ.

Хочу відзначити також, що ігрові технології мають не лише освітнє значення, але й виховне, адже під час гри відбувається не тільки вивчення нового матеріалу, формування навичок та вмінь, але й виховується колективізм, взаємовиручка .
 
Автор матеріала
Поділитись в соціальних мережах
Прикріплення
Відсутні
Додаткові функції
Друкувати
Надіслати другові
Коментарі
avatar