Інклюзивне навчання

 

НОРМАТИВНО ПРАВОВЕ ПІДГРУНТЯ

 

«Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг».

"Перелік документів із питань спеціальної та інклюзивної освіти"

"ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ТА ПЕДАГОГІЧНОГО ПАТРОНАЖУ"

"Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями  розумового  розвитку"

"Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку"

ТИПОВІ ОСВІТНІ ПРОГРАМИ

Наказ № 121 від 29.01.2021 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класу з порушеннями інтелектуального розвитку"

Наказ № 467 від 01.04.2020 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 3 класу з порушеннями інтелектуального розвитку"

Наказ № 1310 від 18.10.2019 "Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції  "Нова українська школа"

Наказ № 917 від 02.07.2019 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку" 

Наказ № 808 від 10.06.2019 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627"

Наказ № 968 від 04.09.2018 "Про внесення зміни у таблицю 11 до наказу Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 693"

Наказ № 693 від 25.06.2018 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"

Наказ № 668 від 21.06.2018 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"

Наказ № 627 від 12.06.2018 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"

Наказ № 814 від 26.07.2018 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами"

Наказ № 815 від 26.07.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 № 627"

Наказ № 816 від 26.07.2018 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями"

Наказ № 917 від 16.08.2018 "Про внесення змін у додатки до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.07.2018 № 814"

ЛИСТ МОН № 1/9-436 ВІД 30 СЕРПНЯ 2021 "ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ"

ЗРАЗКИ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ З ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

Щоденний план

Карта стану здоров'я

Розклад уроків інклюзивного навчання

Навчальний план інклюзивного навчання

Заяви батьків

 

ПРОЕКТ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ ДЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

 

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В НАШІЙ ШКОЛІ

 

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 

Шановні батьки!

  1. Найважливіше для дітей – це увага їх батьків. Приділяйте більше часу для спілкування з дитиною. Вислуховуйте її розповіді про школу, запитайте уточнюючі запитання. І пам’ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи доньки може виявитися найбільш хвилюючою подією за весь день! Якщо дитина побачить ваш інтерес до її справ і турбот, вона обов’язково відчує вашу підтримку. Слухаючи її уважно, ви зможете зрозуміти, в чому малюкові потрібна ваша допомога, про що слід поговорити з учителем, що реально відбувається з дитиною після того, як ви прощаєтесь з нею біля дверей школи.
  2. Зустрічайтеся з учителями, з класом знайомтеся, з навчальною ситуацією і шкільними правилами. Ваше позитивне ставлення до школи і вчителів полегшить дитині період адаптації.
  3. Помічайте все, навіть найменші досягнення вашої дитини, відзначайте їх, стимулюючи її впевненість у собі, у своїх силах і можливостях.
  4. Оцінюйте не дитину, а її вчинки і дії.
  5. Не вимагайте занадто багато, особливо в перші місяці навчання.
  6. Пам’ятайте, що школярем стала ваша дитина, а не ви. Підтримуйте самостійність дитини при виконанні домашніх завдань. Це не означає , що допомагати йому взагалі не потрібно, однак відразу позначте для себе межі вашої допомоги і поступово зменшуйте їх.
  7. Будьте уважні до змін настрою дитини, намагайтеся зрозуміти, з чим вони пов’язані.
  8. Розмовляючи про невдачі, помічайте, що вони тимчасові, підтримуйте активність дитини в у подоланні різних труднощів. Необхідно зауважити, що діти, які мають проблеми зі здоров’ям, швидше стомлюються, працездатність їх знижена, навчальне навантаження для них є занадто важким. Такі діти потребують особливого підходу та уваги дорослих.

Крім перерахованих вище рекомендацій, їм необхідно в більшій мірі знизити психологічне навантаження наступними діями:

  • забезпечте перебування дитини у другій половині дня в домашніх умовах, а не в групі продовженого дня, з включенням до її режиму денного сну (або просто пасивного відпочинку);
  • знаходьте час для щоденних прогулянок дитини на свіжому повітрі, а також потурбуйтеся про тривалий нічному сон (не менше 10-11 годин);
  • не скупіться на позитивні почуття по відношенню до таких дітей, вони найбільш чутливі до любові, поваги, уваги та підтримки дорослих.

 

ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИ

 

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні

Науково-методичний центр інклюзивної освіти

Поради для батьків дітей з особливими потребами

Портал превентивної освіти

Відео створено Кіровоградською громадською організацією
матерів дітей-інвалідів та інвалідів "Серце матері"