Інклюзивне навчання
НОРМАТИВНО ПРАВОВЕ ПІДГРУНТЯ
"Перелік документів із питань спеціальної та інклюзивної освіти"
"ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ТА ПЕДАГОГІЧНОГО ПАТРОНАЖУ"
"Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями розумового розвитку"
"Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку"
ТИПОВІ ОСВІТНІ ПРОГРАМИ
ЗРАЗКИ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ З ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Розклад уроків інклюзивного навчання
Навчальний план інклюзивного навчання
ПРОЕКТ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ ДЛЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В НАШІЙ ШКОЛІ
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Шановні батьки!
- Найважливіше для дітей – це увага їх батьків. Приділяйте більше часу для спілкування з дитиною. Вислуховуйте її розповіді про школу, запитайте уточнюючі запитання. І пам’ятайте: те, що здається вам не дуже важливим, для вашого сина чи доньки може виявитися найбільш хвилюючою подією за весь день! Якщо дитина побачить ваш інтерес до її справ і турбот, вона обов’язково відчує вашу підтримку. Слухаючи її уважно, ви зможете зрозуміти, в чому малюкові потрібна ваша допомога, про що слід поговорити з учителем, що реально відбувається з дитиною після того, як ви прощаєтесь з нею біля дверей школи.
- Зустрічайтеся з учителями, з класом знайомтеся, з навчальною ситуацією і шкільними правилами. Ваше позитивне ставлення до школи і вчителів полегшить дитині період адаптації.
- Помічайте все, навіть найменші досягнення вашої дитини, відзначайте їх, стимулюючи її впевненість у собі, у своїх силах і можливостях.
- Оцінюйте не дитину, а її вчинки і дії.
- Не вимагайте занадто багато, особливо в перші місяці навчання.
- Пам’ятайте, що школярем стала ваша дитина, а не ви. Підтримуйте самостійність дитини при виконанні домашніх завдань. Це не означає , що допомагати йому взагалі не потрібно, однак відразу позначте для себе межі вашої допомоги і поступово зменшуйте їх.
- Будьте уважні до змін настрою дитини, намагайтеся зрозуміти, з чим вони пов’язані.
- Розмовляючи про невдачі, помічайте, що вони тимчасові, підтримуйте активність дитини в у подоланні різних труднощів. Необхідно зауважити, що діти, які мають проблеми зі здоров’ям, швидше стомлюються, працездатність їх знижена, навчальне навантаження для них є занадто важким. Такі діти потребують особливого підходу та уваги дорослих.
Крім перерахованих вище рекомендацій, їм необхідно в більшій мірі знизити психологічне навантаження наступними діями:
- забезпечте перебування дитини у другій половині дня в домашніх умовах, а не в групі продовженого дня, з включенням до її режиму денного сну (або просто пасивного відпочинку);
- знаходьте час для щоденних прогулянок дитини на свіжому повітрі, а також потурбуйтеся про тривалий нічному сон (не менше 10-11 годин);
- не скупіться на позитивні почуття по відношенню до таких дітей, вони найбільш чутливі до любові, поваги, уваги та підтримки дорослих.
ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИ
Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні
Науково-методичний центр інклюзивної освіти
Поради для батьків дітей з особливими потребами
Відео створено Кіровоградською громадською організацією
матерів дітей-інвалідів та інвалідів "Серце матері"