21 заповідь Марії Монтессорі для батьків

21 заповідь Марії Монтессорі для батьків

09.05.2024 в 19:23 Пиптя С. П. 4018 0 MarynaBaldovska

Італійка Марія Монтессорі чудова вчителька, психолог, фізик, лікар. 70-т років її ім’я було забуте у східній Європі і згадувалося лише в працях істориків педагогіки. А в той же час на Заході, в Америці, Азії відкривалися наукові інститути і академії, в яких вивчали і втілювали в життя антропологічні, дидактичні, педагогічні ідеї Марії Монтессорі, і мільйони дітей успішно навчалися в її школах.

Саме Монтессорі-школа занесена до Книги Гіннеса як найчисленніша. У ній навчається більше 22000 дітей, а знаходиться вона в Індії. Кажуть, що таку ж школу, але в Америці закінчила, наприклад, донька Білла Клінтона. Онуки і правнуки Льва Миколайовича Толстого, емігрували в різні країни світу, теж навчалися в Монтессорі-школах. У Нідерландах, Фінляндії та США дитячі сади і школи цього напряму включені в основний державний реєстр офіційних навчальних закладів.

Якщо Ви будете хоча б раз на тиждень перечитувати список заповідей Марії Монтессорі для батьків, то взаємини з дітьми можуть вийти на абсолютно інший якісний рівень:

  • Дітей вчить те, що їх оточує.
  • Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
  • Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
  • Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися.
  • Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.
  • Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.
  • Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.
  • Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.
  • Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися.
  • Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.
  • Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненість у собі.
  • Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
  • Не кажіть погано про дитину – ні при ній, ні без неї.
  • Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
  • Будьте активні в підготовці середовища. Проявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвивального матеріалу і правильні способи роботи з ним.
  • Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
  • Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей.
  • Поважайте дитину, що відпочиває або дивиться за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила або збирається зробити.
  • Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.
  • Будьте неустанними, роз’яснюючи дитині те, чого раніше вона зрозуміти не могла – допомагайте дитині освоювати те, що не було освоєно раніше, долати недосконалість. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов’ю. Будьте готові допомогти дитині, яка перебуває в пошуку і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
  • У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є у вас самих.
Автор матеріала
Поділитись в соціальних мережах
Прикріплення
Відсутні
Додаткові функції
Друкувати
Надіслати другові
Коментарі
avatar