З досвіду роботи
Історія, як свідчить стародавня мудрість, це вчителька життя.
В усіх народів світу існує повір'я, що той, хто забув своє минуле, карається людьми і Богом. І він блукає по світу, як блудний син, ніде не може знайти собі притулку.
Але хто ми? Які? Звідки? Ці запитання завжди з нами. Відповіді ми шукаємо всюди…
Тема над якою я працюю: «Розвиток творчих здібностей учнів на основі застосування інноваційних технологій».
Найбільш ефективними у моїй роботі є підходи, які направлені на те, щоб залучити учнів у активне спільне навчання, дати дитині можливість розвинути предметні компетенції,що допоможуть в майбутньому адаптуватися в такому непростому сьогоднішньому соціумі.
Тому я і працюю над формування таких компетенцій:
- Хронологічна, що передбачає вміння орієнтуватися в історичному часі, в арсеналі роботи використовую хронологічне лото,листопад,дерево знань.
- Просторова компетентність передбачає вміння учня орієнтуватися в історичному просторі,з цією метою значну частину часу на уроці приділяю роботі з картографічними носіями.
- Інформаційна компетентність передбачає вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації,для цього я використовую такі методи роботи як «З глибини віків», складання текстових та порівняльних таблиць, робота з літературними джерелами, вправу «Чи правда, що».
- Мовленнєва компетентність передбачає вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів історичних постатей та історичної теорії, тут використовую метод «Мозкового штурму», написання історичної словесної картини на задану тему,виступ від імені історика – хроніста.
- Логічна компетентність учнів передбачає вміння визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, пояснення історичних фактів, явищ, процесів, використовую вправу «Логічний ланцюжок», "Незакінчене речення", гра «Оплески», графічні диктанти, розв'язування кросвордів.
- Акціологічна компетентність передбачає вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку,застосовую складання асоціативного куща до слова, Методу Ревіна.
Робота у групах дає учням можливість брати на себе відповідальність за добір матеріалів і наочностей, відстоювати свої думки, розвивати впевненість у собі, працювати та слухати один одного.
Шкільний семінар –– це специфічна форма організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що припускає творче вивчення навчального матеріалу.
Семінар дає можливість учням усвідомити знання і здійснити самоконтроль самостійно придбаних знань.
Під час проведення таких занять можуть народжуватися нові ідеї, змінюватися точки зору, переоцінюватися судження та висновки.
Учбово-пізнавальний проект спонукає учня виявити інтелектуальні здібності, моральні і комунікативні якості, продемонструвати рівень оволодіння знаннями, загально-навчальними вміннями, здатність до самоосвіти і самоорганізації.
Як класний керівник виховую в учнів людяність, доброзичливість, тактовність, віру в себе, повагу до оточуючих.
На педагогічній ниві працюю вже 40 років і щиро вірю, що в душі кожного вихованця мені вдається збудувати якщо не храм, то бодай невеличку капличку.
Більш детально з досвідом роботи вчителя Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 Бойко Н. І. ви можете ознайомитися за посиланням, поданим нижче, завантаживши презентацію.