Опис досвіду роботи керівника гуртка
Характеристика
професійної педагогічної діяльності керівника гуртків
“Моделювання іграшок – сувенірів”
Самохвал Ірини Вікторівни
Кожна людина народжується і формується в умовах та обставинах свого часу. Але не кожна всім своїм єством прагне до самовідданої праці. Сповнена сил, енергії та життєвого досвіду, завжди у творчому пошуку, повсякденній педагогічній роботі. На посаді керівника гуртків Олександрівської станції юних техніків Ірина Вікторівна працює три роки.
За цей час вона показала глибокі знання методики проведення гурткових занять, навчання та виховання проходять на високому методичному рівні. Це забезпечується насамперед високою вимогливістю до себе і до учнів, старанною підготовкою до кожного заняття.
Працює над проблемою: «Естетичне виховання як складова розвитку талановитої особистості». Ірина Вікторівна приділяє увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості, створення сприятливих умов для розвитку талановитої та культурно освідченої особистості. Намагається зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожної дитини, завжди допомагає й підтримую у творчості.
Основними завданнями для себе Ірина Вікторівна визначила:
1. Виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів.
2. Формування в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості.
3. Формувати у дітей практичних навичок та вмінь.
4. Розвивати у кожній дитині пізнавальні інтереси, творчі можливості, уяву, фантазію, художньо-естетичні смаки.
5. Сприяти відродженню традицій, звичаїв, обрядів, створювати нові цікаві форми організації їх проведення.
6. Формувати навички здорового способу життя.
7. У кожній дитині бачити неповторну особистість, індивідуальність.
Ірина Вікторівна вважає, що для розвитку творчих здібностей важливою є саме гурткова робота. На заняттях впроваджує: «Коло ідей», роботу у групах, парах, створення естетичного середовища. Для більшої зацікавленості вихованці гуртка активно беруть участь у різноманітних конкурсах, виставках та майстер-класах.
Самохвал І. В. демонструє різні ілюстрації творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх років. Прагне розвивати в дітях естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно.
Під час кожного заняття докладно демонструє конкретну художню техніку або прийом, показує варіативність підходів до втілення художнього задуму. Відтак діти, наслідуючи вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням. На заняттях гуртка «Моделювання іграшок-сувенірів» намагається створити атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант.
Протягом підготовки і проведення занять керівник гуртка пам’ятає, що не можна ігнорувати жодним завданням – навчальним, виховним, художньо-освітнім. Вона пробуджує в дитини бажання творчо мислити, дає їй можливість виявити самостійність і водночас застерігає від копіювання та наслідування інших, сприяє загальному її розвитку.
Перед початком практичної роботи Ірина Вікторівна проводить бесіду про творчість, народні ремесла, художні твори, розповідає легенди, казки. Цим залучає дітей до народних традицій і художньої культури українського народу в процесі творчої діяльності.
Під час навчання учні поступово опановують різноманітні техніки виготовлення сувенірів. Діти ознайомлюються з іграшкою як з одним із видів українського народного мистецтва, вчяться працювати з різними матеріалами та інструментами. У процесі навчання учні набувають практичних навичок у виготовленні шаблонів, читанні схем, підборі та розкрої текстильних матеріалів, пошивці й оздобленні сувенірів. Увесь навчальний процес має творчий і виховний характер. Діти вчаться проектувати і створювати свої іграшки та вироби для практичного вжитку: оформлення закладу, житлових кімнат, використання в побуті. Робота в гуртку тісно пов'язана з народним мистецтвом, тому учні під час навчання знайомляться з історією української іграшки, найвідомішими народними промислами, такими як вишивка, бісероплетіння, писанкарство. Для естетичного виховання учнів, розширення їх світогляду велике значення мають екскурсії, виставки декоративно-ужиткового мистецтва, зустрічі з народними майстрами. Самохвал Ірина Вікторівна працює над підвищенням свого загального професійного рівня. Слідкує за новинками педагогічної літератури, цікавиться пресою, проводить Майстер класи.
Вона активний учасник засідань методичних рад, семінарських занять, на яких ділиться своїм досвідом роботи, передає свої вміння, надбання колегам.
Вироби її гуртківців експонуються на виставках та конкурсах різних рівнів і займають призові місця, про це свідчить колекція грамот та дипломів.
Директор СЮТ Р. А. Лаврусь
Більш детально з діяльністю керівника гуртків Самохвал Ірини Вікторівни можна ознайомитися за посиланням, поданим нижче.