Робота з обдарованими дітьми

Робота з обдарованими дітьми

22.11.2024 в 11:40 Андрущенко В.І. 1228 0 MarynaBaldovska

Запалити іскру Божу

Обдарованість дитини…

Що це таке? Думаю,що це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в душі дитини і допомогти їй не тільки не згаснути, й спалахнути полум’ям. Обдаровані діти мають вищі порівняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості. Вони відчувають радість від здобуття знань, розумової праці. Завдання вчителя: створити сприятливі умови для розвитку творчих здібностей учнів, для самовираження кожної особистості для розкриття її обдарувань.

В.О. Сухомлинський говорив: «Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості і проявом її сил в активній діяльності». Творчі діти рідко бувають спокійними, вони страждають від своєї винятковості, тому вимагають особливого підходу до них. Знаю, що розвиток здібностей нерозривно пов’язаний з формуванням інтересу. Тому намагаюся на кожному уроці зацікавити своїх вихованців, запалити вогник бажання до здобуття знань. Крім того, обдарованість і талант не люблять тиску, тому до кожної дитини потрібно підібрати свій ключик.

Обрана мною проблема, над якою працюю останнім часом, «Використання інфомаційної компетентності на уроках української мови та літератури. Розвиток критичного мислення учнів» дає можливість використовувати інноваційні технології, сучасні методи викладання, за яких кожна дитина може проявити себе. Проте щораз то більше переконуюся, що жодна технологія не здатна замінити живого слова. Досвід показує, що найбільший результат приносять ті уроки, на яких учні постають перед проблемою і самі намагаються її розв’язати. Більший інтерес до пошукової роботи виникає в учнів, коли виучувану тему пов’язано з краєзнавчим матеріалом. Робота над розвитком пізнавальних інтересів дитини активізує її діяльність, підвищує продуктивність праці.

Так учні 11 класу Безсмола І. і Шевченко Є. обрали теми для дослідження за уподобаннями, вони були слухачами Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді. Безсмола Ірина закінчила роботу над науковою працею «Назва підприємств, установ, організацій смт. Олександрівка». Ученицею зібрано та досліджено 230 ергонімів смт. Олександрівка, розподілено їх на структурно-семантичні типи, визначено лексичні види, погруповано ряд відхилень від норм літературної мови у назвах підприємств, установ та організацій, що свідчить про актуальність даного питання в наш час та необхідність законодавчого і лінгвістичного врегулювання, творення та використання назв, обгрунтоване вживання іншомовних найменувань, їх доречність використання.

У науковій роботі Шевченка Є. «Особливості поетичної мови С. Г. Барабаш (за збіркою «Золоті причали»)» зроблено глибокий аналіз поезій, досліджено використання художніх засобів: епітетів, порівнянь, поетичного синтаксису. Зосереджено увагу на ролі пісні в житті і творчості письменниці. Всього проаналізовано близько 56 поезій. Актуальність теми дослідження полягає у необхідності знання письменників рідного краю, у поглибленому вивчені особливостей поетичної мови С. Г. Барабаш.

Творчі здібності учнів відкриваються не лише на уроках, а й у позакласній роботі: це шкільні та районні олімпіади, різноманітні предметні конкурси.

Розгледіти в кожній дитині особистість , розкрити її для творчості - не просто. Це процес постійний і безперервний. Вчительська праця не можлива без любові до дитини.

Пропрацювавши 24 роки з дітьми, щораз ловлю себе на думці: щоб дати промінь світла учням , учитель повинен увібрати в себе сонце.

Безсмола І.,учениця 11 класу, під час захисту наукової робіти на тему: «Назви підприємст, організацій, установ смт.Олександрівка » МАН у м. Кіровограді.

Переможці наукових робіт МАНу в м.Кіровограді: Шевченко Є.(ІІ місце, робота на тему: «Особливості поетичної мови С.Г.Барабаш (за збіркою «Золоті причали»)) та Безсмола І. (ІІІ місце, робота на тему: «Назви підприємст, організацій, установ смт.Олександрівка»).

Савеленко Владислав учень 6-Б класу Олександрівської ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 став переможцем ІІІ обласного етапу VI Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Цього ж дня він мав нагоду виконувати завдання IV Республіанського етапу VI Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

Автор матеріала
Поділитись в соціальних мережах
Прикріплення
Відсутні
Додаткові функції
Друкувати
Надіслати другові
Коментарі
avatar