Пошуково-дослідницька діяльність
Формування пізнавального інтересу до теми дослідження, розкриття її важливості як для рішення проблем свого регіону, так і особисто для індивідуальної траєкторії розвитку учня, його удосконалення та набуття досвіду практичної дослідницької діяльності є головним завданням вчителя.
Дослідницька діяльність - одна з ефективних форм процесу пізнання.
Послідовність дій при організації пошуково-дослідницької діяльності школярів:
- створення стану зацікавлення учнів, тобто мотивації дослідження;
- виділення та опрацювання теоретичного матеріалу з різноманітних джерел (Інтернет, шкільний підручник, бібліотечний фонд, тощо);
- розробка схеми проведення дослідження, ходу його виконання та складання плану дослідницької роботи у відповідності до поставленої мети;
- проектування результатів дослідницької роботи;
- виконання дослідної роботи та її корегування;
- оформлення результатів дослідження;
- аналіз одержаних результатів (статистичний, графічний і аналітичний аналіз даних), співставлення наслідків проведеного експерименту з прогнозом результатів досліджень та обґрунтування висновків;
- написання висновків та результатів;
- презентація результатів дослідницької діяльності на занятті, позакласному заході або конкурсах різного рівня.
Формування пізнавального інтересу до теми дослідження, розкриття її важливості як для рішення проблем свого регіону, так і особисто для індивідуальної траєкторії розвитку учня, його удосконалення та набуття досвіду практичної дослідницької діяльності є головним завданням вчителя.