Всесвітній мандрівник Жуль Верн
ТЕМА: «ВСЕСВІТНИЙ МАНДРІВНИК ЖУЛЬ ВЕРН».
МЕТА: ознайомити учнів з біографією Ж. Верна; викликати інтерес до письменника як до непересічної особистості, дати уявлення про літературну спадщину романіста, занурити дітей у незвичайний, захоплюючий світ Ж. Верна, «відкрити» письменника-фантаста; розвивати творчу уяву і логічне мислення.
ОБЛАДНАННЯ: портрет письменника, виставка його книг, роздатковий матеріал для роботи в групах, корабель, перо, книга, глобус, комп'ютерна презентація, анімаційний фільм тa уривок документального фільму.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.
Ми закінчили вивчати творчість Д. Дефо і його роман «Робінзон Крузо», але наші подорожі не закінчилися. Сьогодні, і на протязі ще декількох уроків, ми продовжимо з вами подорожувати, знову будемо переживати надзвичайні пригоди, знову зануримося у незвичайний, захоплюючий світ пригод.
- Зверніть увагу на предмети, які знаходяться на моєму столі (корабель, перо, книга, глобус).
- Як вони пов`язані між собою? Якій людині вони можуть належати? (Людині, що любить мандри, книги).
Такі речі дійсно могли належати й відомому французькому письменнику Ж. Верну, який розповідав у своїх творах про подорожі й пригоди, про розумних та сміливих людей.
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. ВИЗНАЧЕННЯ МОТИВАЦІЇ.
ВЧИТЕЛЬ: захоплені сучасники називали Ж. Верна «всесвітнім мандрівником», «чарівником», «пророком», «провидцем», «винахідником без майстерні».
Чому саме так називали Ж. Верна? Це і є наше проблемне питання на урок.
Крім того, прошу звернути увагу на епіграфи. Але до них ми повернемося, коли познайомимося з Ж. Верном, який завітав на наш урок.
Презентація
ЕПІГРАФИ:
1) Ніхто на світі не прожив без мрії… (Леся Українка).
2) Фантазія – це природна сила людини. (Ф. М. Достоєвський).
3) Ж. Верн тому назавжди залишився з нами, що він вірив у майбутнє людства. (П. Гаммара-фр. критик).
ІV. РОБОТА ПО ТЕМІ.
1. Робота з підручником
2. РОБОТА З ЕПІГРАФАМИ.
(В парах або малих групах).
- Розкрийте зміст епіграфу.
- Поясніть, в якій мірі кожен з епіграфів стосується теми уроку?
3. Ігровий момент. (вікторина, кросворд)
V. ПІДСУМКИ УРОКУ.
- Про що ви дізналися?
- Що найбільше вас зацікавило?
- Які нові слова ви почули на уроці? Поясніть їхнє значення.
VI. ОЦІНКИ ЗА УРОК, ЇХ КОМЕНТАРІ.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1)Дібрати цитатний матеріал на тему: «Випробування героїв роману»;
2) Повторити визначення роману, згадати види романів.
3) Для роботи в групах. Близько до тексту переказати епізод, в якому розкривається сила людини.
4) Анімаційний фільм “Жуль Верн”.