45 хвилин інноваційних технологій. Урок англійської мови в 11 класі
В Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді зазначено, що «нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості».
Комунікативна спрямованість предмета «іноземні мови» надає вчителю широкі можливості у вихованні громадянської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості. На особистісному рівні патріотизм виступає як важлива стійка характеристика людини, що відображуються в її світогляді, моральних ідеалах, нормах поведінки. Розвиток патріотичних якостей учня засобами іноземної мови враховує особливості вікового періоду і передбачає різні його етапи.
На старшому етапі формування власне патріотизму, виховання любові до України як своєї Батьківщини. Розвиток уміння репрезентувати свою країну у світі, культуру і побут свого народу, святкові обряди і культурні цінності, національні особливості та реалії життя в спілкуванні із зарубіжними ровесниками та гостями набувається засобами активізації отриманих у попередні роки навичок та вмінь за допомогою рольових ігор, творчих проектів, організації молодіжних конференцій, змагань, культурних заходів тощо. Роль жінки в українському суспільстві – це тема відкритого уроку англійської мови в 10 -11 класах, який був проведений 1 грудня 2015 року в Олександрівській загальноосвітній школі.
Писати про жінку завжди складно. Раніше я мало замислювалася над питанням суспільного становища жінки, вважаючи, що її одвічне призначення — бути берегинею сімейного вогнища. А тим часом чоловіки мітинґують у парламенті та на майдані біля нього, їхніми іменами перенасичено технічні видання, чоловічий розум вирішує глобальні проблеми, творить долі людства (і не тільки у позитивному значенні).
Ось ми милуємося жінкою-гоеподинею, і зовсім не замислюємося, що веденні! домашнього господарства відбирає у неї весь вільний час. Ми пишаємося жінкою-трудівницею, а виявляється, що дві третини сучасних безробітних — жінки, хоч спеціалістів із вищою освітою жінки становлять шістдесят один відсоток. А ті, що працюють (здебільшого у важких умовах), поступаються чоловікам на два-три розряди і тому отримують меншу платню. З зовсім уже парадоксальними є цифри, що стосуються громадсько-політичної сфери: в Україні П'ятдесят чотири відсотки виборців — жінки. А от у парламенті їх менше — чотири відсотки. У політичному житті, як я розумію, ці 4 % мають невелику вагу (імена Юлії Тимошенко, Наталії Вітренко, Валентини Семенюк суттєво похитнули спокій моїх співвітчизників).
...Україно! Чи не твої доньки є найчарівнішими квітками у вінку української слави? Роксолана, княгиня Ольга і Єлисавета Милорадович, Леся Українка, Ніна Матвієнко, Ліля Підкопаєва, Антоніна Червінська, моя землячка Світлана Барабаш.
На уроці діти розпвідали про відомих українських жінок, слухали пісню Ніни Матвієнко «Мамо – вечір догора», розповідали про своїх мам, декламували вірші Світлани Барабаш, а учень 10 класу Святослав Приймак переклав вірш Світлани Барабаш «Про себе» англійською мовою. У кінці уроку учні відповіли на питання : Яка роль жінки в українському суспільстві.
Жінка, ким би вона небула за фахом, крім того ще дружина, мати. І в цьому її найважливіше призначення, це одвічний біль і одвічна втіха.
Железковська О.Ю., вчитель англійської та німецької мови,
Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1