Цифрова гігієна
У 2016 році Center for Cyber Safety and Education вивчав використання інтернету дітьми. Вчені опитали учнів 4-8 класів і з’ясували, що 40% з них спілкувалися з незнайомцями в мережі. Звіт Hootsuite і We Are Social показує, що у 2019 році людина проводить в інтернеті 6,5 годин в день. І зовсім не обов’язково, що весь цей час вона там навчається або працює. Цифри вражають, адже ми часто нехтуємо цифровою безпекою, а багато з нас не чули термін «цифрова гігієна». Заповнімо цей прикрий пробіл і почнемо з відповіді на питання «Навіщо це потрібно"?
1. Щоб захиститись від ризиків: контентних, комунікаційних, споживчих і технічних. Щоб навчити дитину адекватно реагувати на злом облікового запису, наприклад, або кібербулінг. Щоб вона розуміла, чому дуже небажано викладати в мережу фотографії квартири, школи й привласнювати постам геолокацію.
2. Щоб уникнути інформаційного перевантаження. Щодня нас занурюють в бурхливий потік інформації самої різної якості. Але наш мозок не вміє всю її обробляти. Він втомлюється. Від цього знижується концентрація, розсіюється увага, ми перестаємо аналізувати явища, піддаємось рекламним маніпуляціям і так далі.
3. Щоб раціонально використовувати свій час. Головне правило соцмереж — заробити на нашій увазі. Чим більше часу ми «залипаємо», тим більше грошей заробляє платформа. І все ніби нічого, але ми ж безцільно скролимо стрічку й витрачаємо час. А могли б присвятити його важливому, корисному заняттю.
4. Щоб зрозуміємо, що дійсно важливо. Скільки з нас, прокинувшись, беруть телефон, щоб перевірити пошту і месенджери? А як часто ми бачимо там дійсно важливі повідомлення? І хочемо ми насправді читати це все?
Як захистити свої та дитячі дані? Чистимо цифровий слід. Піти з усіх соцмереж і месенджерів, швидше за все, не вийде. Але пройтися налаштуваннями приватності та поставити/зняти потрібні галочки ми можемо.
Відписуємось від непотрібних спільнот. Перегляньте і проаналізуйте на корисність контент у вашій стрічці новин. А потім безжалісно почистьте підписки. Причому списку друзів це теж стосується. Якщо ваш майстер манікюру нескінченно викладає фото чужих нігтів і для вас цей контент не несе ніякої цінності — тихесенько натисніть mute, unfollow, скасуйте підписку на оновлення.
За матеріалами редакції журналу «На Урок». Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України.