Урок-гра «Інформатичний брейн-ринг»
Тема: Урок-гра «Інформатичний брейн-ринг»
Мета:
- освітня: формувати пізнавальний інтерес до вивчення інформатики, цікавість та бажання до подальшого здобуття знань, вмінь та навичок з інформатики;
- розвивальна: розвивати критичне мислення, комунікабельність, уважність, витримку;
- виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Форма заходу: урок-гра.
Обладнання:
презентація, картки з номерами запитань, зміст інтерактивної вправи, грамоти та нагороди для переможців.ХІД ЗМАГАННЯ
I. Вступне слово вчителя.
Доброго дня! Вітаю Ваc! Сьогодні ми зіграємо з вами у гру, яка називається «Інформатичний брейн-ринг». Та перш ніж приступити, хочу побажати вам приємно провести час. І пам’ятайте: головне – не перемога, головне – участь. Тож нехай вам посміхнеться удача!
Для участі у грі ви розділилися на дві команди. Вам необхідно було вигадати назву та девіз. Тож зараз прошу представитись. А команду, що розпочне першою, ми визначимо такою собі «інформатичною лічилкою»:
Мишка, принтер, монітор,
Сканер, джойстик, плати.
Розкажіть мені: кому
Гру цю починати?
Тож першою представляється команда ______________.
На черзі команда ____________. Прошу, ваше представлення.
Перед тим як почати, вам необхідно ознайомитись з правилами гри. На екрані ви бачите таблицю, що містить п’ять категорій: Історія інформатики, Пристрої комп’ютера, Службове програмне забезпечення, Операційна система, Сюрприз. Кожна категорія містить 5 завдань, які оцінюються різною кількістю балів залежно від складності запитання - 10, 20, 30, 40 та 50 балів. Команди по черзі обирають категорію для команди-суперника, потім представник команди-учасника навмання обирає картку з номером запитання. Якщо команда правильно відповіла на запитання, їй зараховується від 10 до 50 балів залежно від вартості даного запитання. Якщо ж команда не відповіла на запитання або відповідь була не повною, вона отримує 0 балів. Переможе та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Якщо правила зрозумілі всім, тоді починаємо!!!
II. Визначення команди, що розпочинатиме гру.
Для того, щоб визначити команду, яка першою вибиратиме категорію, я пропоную вам відповісти на запитання інтерактивної вправи «Вірю – не вірю», я буду говорити певний факт, а представники кожної з команд будуть стверджувати вірять чи не вірять вони в істинність даного повідомлення. Якщо учень правильно відповість, то він отримає один бал, першою розпочне гру та команда, представник якої дасть найбільшу кількість правильних відповідей.
№ з/п | Твердження | Вірю/не вірю |
---|---|---|
1. | У 1975 році Гейтс і Аллен започатковують компанію Майкрософт. | Вірю |
2. | MS‑DOS розшифровується як Microsoft Disk Operating System (Дискова операційна система Майкрософт). | Вірю |
3. | Уперше Панель керування з’явилася саме у Windows 7.0. | Не вірю. У Windows 2.0. |
4. | Windows 98 – остання операційна система на базі MS‑DOS. | Вірю |
5. | Стрес-тест, який проводився на Windows 2000 протягом однієї ночі, еквівалентний трьом місяцям роботи системи на 1500 комп’ютерах. | Вірю |
6. | Windows XP складається всього із 1000 рядків коду. | Не вірю. Із 45 мільйонів рядків коду. |
7. | На момент виходу система Windows Vista була сумісна з понад 1,5 млн пристроїв. | Вірю. |
8. | Перед випуском на ринок Windows 7 перевірили 8 мільйонів бета-тестувальників по всьому світу. | Вірю. |
9. | Досвідчені користувачі помітять, що виявлення й виправлення системних помилок у Windows 8 стало простішим і менш нав’язливим. | Вірю. |
10. | Тепер досвідчені користувачі, що працюють на кількох моніторах, можуть відкривати до чотирьох програм із Магазину Windows – по одній на кожному з підключених моніторів. | Вірю. |
11. | Перша (кінець 70-х) операційна система від Майкрософт була версією UNIX, яка випускалась під назвою Xenix. А успіх MS-DOS був на десять років пізніше, коли Microsoft придбала у Seattle Computer Products ліцензію на QDOS за смішні гроші – $50 тис. | Вірю. |
12. | Біл Гейтс писав програму для формування розкладу занять для своєї школи. | Вірю. |
13. | Ви не зможете створити теку з назвою “con”. | Вірю. |
14. | Перший вірус для Windows називався Windowsvirus 1.4. | Не вірю. Winver 1.4. |
15. | На даний момент кількість активованих Android пристроїв становить більш ніж 750 мільйонів у 160 країнах світу. | Вірю. |
16. | На кожному сьомому смартфоні або планшеті встановлений Android. | Не вірю. На кожному другому. |
17. | Кожна версія Android має «смачну» назву: 1,5 – «Cupcake» (Кекс), 1,6 – «Donut» (пончик), 2,0 – «Eclair» (еклер), 2,1 – «Froyo» (заморожений йогурт), 2.3 – «Gingerbread» (імбирний пряник). | Вірю. |
18. | У 2011 році за статистикою пристрої з системою Android були більш популярні ніж Apple. | Вірю. |
19. | Android та Linux деколи порівнюють з біблійними персонажами. Говорять, шо Android, подібно Єві, був зроблений з «ребра» Linux. | Вірю. |
20. | Кожен користувач версії Android 2.3 або вище може знайти на своєму пристрої «пасхальне яйце» − сюрприз від розробників. | Вірю. |
Підрахунки результатів та оголошення команди, яка перша розпочне гру.
III. Змагання між командами.
Команди по черзі вибирають категорію для команди-суперника, після цього представники від кожної команди випадковим чином обирають картку з номером запитання категорії.
Категорія «Історія інформатики»
1. Автор першої обчислювальної машини, що могла додавати та віднімати числа, його ім’ям названа одна з мов програмування. Хто це?
(Блез Паскаль) 10 балів
2. Назвіть прізвище радянського професора, який в 1951 році в Києві вводить в експлуатацію першу вітчизняну ЕОМ.
(С.О.Лебедєв) 20 балів
3. Хто був розробником перших програм для машини Чарльза Беббіджа?
(Ада Августа Лавлейс) 30 балів
4. Назвіть етапи розвитку ЕОМ.
(Ручний, Механічний, Електромеханічний, Електронний) 40 балів
5. Відеозапитання. Перегляньте уважно відео. Укажіть століття у яких жили та творили вчені, яких ви бачили на екрані.
(17-18 століття, Лейбніц) 50 балів
Категорія «Пристрої комп’ютера»
1. Назвіть не менше п’яти пристроїв введення інформації.
(Клавіатура, миша, сканер, джойстик, мікрофон, графічний планшет, веб-камера тощо) 10 балів
2. Яка стандартна ємність DVD-диску?
(4,7 ГБ) 20 балів
3. Назвіть пристрої базової конфігурації ПК.
(Системний блок, клавіатура, миша, монітор) 30 балів
4. Назвіть види принтерів.
(Матричний, струменевий, лазерний) 40 балів
5. Відеозапитання. Перегляньте уважно відео. Який пристрій виготовляли на відео?
(Процесор) 50 балів
Категорія «Службове програмне забезпечення»
1. Як запустити програму дефрагментатор?
(Пуск/Програми/Стандартні/Службові/Дефрагментація) 10 балів
2. Як діє «троян»?
(Може пошкодити файли без відома користувача, запускається після активації, діє непомітно) 20 балів
3. Які види форматування дисків ви знаєте.
(Повне, швидке) 30 балів
4. Найменша фізична одиниця диску на яку можна записати дані.
(Сектор) 40 балів
5. Відеозапитання. Який процес ви побачили на відео?
(Архівація даних) 50 балів
Категорія «Операційна система»
1. Назвіть основні об’єкти операційної системи Windows.
(Файл, папка, ярлик, вікно) 10 балів
2. Назвіть не менше п’яти стандартних застосувань або утиліт ОС Windows.
(Калькулятор, Блокнот, Paint, Провідник, Дефрагментація диску, Відновлення системи тощо) 20 балів
3. Назвіть види меню, які використовуються в ОС Windows.
(Головне меню – кнопка Пуск, контекстне меню об’єкта, меню папки, меню програми) 30 балів
4. Назвіть принаймні дві файлові системи.
(FAT32, NTFS, CDFS) 40 балів
5. Відеозапитання. Який процес ви побачили на відео?
(Налаштування робочого столу) 50 балів
Категорія «Сюрприз»
1. Назвіть англійську назву такого методу керування об’єктами ОС, як Перетягування.
(Drag and Drop) 10 балів
2. В якому році була випущена операційна система Windows XP?
(2001 рік) 20 балів
3. Назвіть основні групи клавіш на клавіатурі.
(Алфавітно-цифрова клавіатура, клавіші керування курсором, функціональні клавіші, службові клавіші, додаткова цифрова клавіатура) 30 балів
4. Який внесок у розвиток інформатики міг зробити англійський письменник Джордж Байрон?
(Перша жінка програміст Ада Августа Лавлейс (Байрон) – його дочка) 40 балів
5. Відеозапитання. Назвіть назву радянської ЕОМ, яку ви бачили на відео?
(БЕСМ) 50 балів
Підраховується загальна кількість балів.
IV. Підведення підсумків
Слово вчителя:
Підсумувавши бали, не важко здогадатись, що перемогла команда __________. (Якщо сума балів буде рівною, то переможе дружба). Вітаю вас з перемогою, а команді супернику хочу сказати, що якщо сьогодні ви чогось не знали, то це означає, що вам ще є до чого прагнути, навчатися. Адже людина живе тоді, коли постійно вдосконалюється. А тим, хто переміг, бажаю не зазнаватись, адже знання, які ви сьогодні продемонстрували, лише вершина айсбергу в океані інформації.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ УЧНІВ
1. Морзе Н. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г. Інформатика: підручник для 9 класу/К.:УВЦ «Школяр», 2009. - 344с.: іл.
2. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.; за заг. ред. Згуровського М. З. Інформатика: 9 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів/ К.: Генеза, 2009. – 296 с.: іл.
3. Морзе Н. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г. Інформатика: підручник для 11 класу/К.:УВЦ «Школяр», 2011. - 356с.: іл.
4. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.; за заг. ред. Згуровського М. З. Інформатика: 11 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів/ К.: Генеза, 2011. – 304 с.: іл.
5. Леонтьев В.П. Новейшая энциклопедия персонального компьютера 2006. - М.: ОЛМА Медиа Групп, ОЛМА-ПРЕСС Образование, 2006. - 896 с: ил. - (Новейшая энциклопедия)
6. Інформатика: Комп'ютерна техніка. Комп'ютерні технології: Посіб. / За ред. д-ра екон. наук, проф. О. І. Пушкаря. – К.: вид. центр «Академія», 2002. - 704 с.
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Морзе Н. В., Вембер В. П., Кузьмінська О. Г. Інформатика: підручник для 9 класу/К.:УВЦ «Школяр», 2009. - 344с.: іл.
2. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.; за заг. ред. Згуровського М. З. Інформатика: 9 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів/ К.: Генеза, 2009. – 296 с.: іл.
3. http://inf.rv.ua/skarb/zahid/40-pozaklasniy-zahd-z-nformatiki-urok-gra-schasliviy-bt.html
4. http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/informatika/10170-rozvazhalna-gra-z-nformatiki-dlya-uchnv-9-klasuqnash-drug-nformatikaq.html