Опис досвіду роботи Вчителя образотворчого мистецтва Самохвал І.В.
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості.
Мета моєї роботи – створення сприятливих умов для розвитку талановитої та культурно освідченої особистості. Намагаюсь зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую у творчості.
Важливою складовою всебічного розвитку дитини є естетичне виховання, яке формує в дітях здатність правильно оцінювати прекрасне, естетичні почуття, переживання, оцінки, смаки, ідеали, естетичну свідомість і поведінку дитини.
Тому методичною проблемою, над якою я працюю є:
«Естетичне виховання як складова розвитку талановитої особистості».
Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей важливою є саме роль учителя.
Модель самореалізації школярів: знання, уміння, навички; створення естетичного середовища; участь у конкурсах, виставках та майстер-класах.
На уроках образотворчого мистецтва
На уроках використовую матеріал із життя і творчості відомих художників.
До кожної теми я добираю літературний, музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх років. Упевнена, якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно.
Традиційним і характерним є те, що під час кожного уроку докладно демонструю конкретну художню техніку або прийом, показую варіативність підходів до втілення художнього задуму. Відтак учні, наслідуючи навчально-професійні дії вчителя, усвідомлено вдосконалюють свої навички та вміння, які поступово стають їхнім особистим художньо-творчим надбанням.
Також учням подобається розв`язувати різні кросворди, ребуси, вікторини. Тому з учнями проводжу турніри «Знавців мистецтва», творчі ігри.
Систематично в план уроків ввожу різноманітні доступні кожному учневі бесіди та розповіді про скарби образотворчого мистецтва, красу природи, історичні події, тим сааме виховую естетичне сприйняття мистецтва. Додатковим ілюстративним матеріалом служать мої власні роботи (різні вироби, картини, писанки, зразки петриківського розпису, графіка, живопис тощо). Більшість з них стає у нагоді і в декоративно - вжитковій діяльності школярів. Вони залюбки розглядають їх, творчо переосмислюють, використовують як взірці у процесі створення власних робіт.