Геть насильство над дітьми!

Геть насильство над дітьми!

21.11.2024 в 19:56 Лебідь А.А. 2689 0 MarynaBaldovska

Тема:«Стоп насильству!»

Мета: З’ясувати суть поняття насильства. Розвивати знання про відповідальність своїх дій, вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків.

Хід проведення:

1. Вступне слово (5 хв.)

- Добрий день дорогі друзі. Я рада бачити вас в нашому дружньому колі. Тема нашого сьогоднішнього заняття – тренінгу непроста і дуже актуальна. Розпочнемо його такими словами Олени Більської:

Я маю право жити на землі.
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всіїї,
СвоєюУкраїною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї, і за честь стоять.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну.
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах, що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна Людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного та справедливого існування.

І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його. Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе.

Метою данного заняття є:

  • ознайомитись з суттю поняття насильства;
  • отримати учасникам знання з права;
  • відпрацювання власної активної позиції, яка є основою реалізації своїх прав у житті.

2. Що ж таке насильство?

Це дії, які робить одна або кілька осіб і які:

  • Чиняться зумисно і спрямовані на досягнення певної мети;
  • спричиняють шкоду (фізичну, моральну, матеріальну) іншій особі;
  • порушення права і свободи цієї особи;
  • унеможливлюють ефективний самозахист потерпаючих від насильства (той, хто чинить насильство, має значні переваги: фізичні, психологічні, матеріальні, адміністративні тощо).

3. Конкурс «Запитання»

( Кожна команда витягає запитання і дає відповіді)

1. Форми насильства : фізичне, сексуальне, економічне, психологічне.
2. Хто може бути «жертвою»?
3. Хто може бути кривдником?
4. Якими основними законами захищені права дітей: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», Сімейний кодекс, Кримінальний кодекс, та інші.
5. Продовжіть речення: Насильство породжує… насильство.
6. Де найбільше спостерігаються прояви насильства? ( вдома, в школі, в громаді).
7. Що таке насильство ? ( Спосіб, що забезпечує панування, владу людини над людиною; примус, який відбувається всупереч волі того, проти кого він спрямований, зазіхання на людську свободу).
8. Що таке жорстоке ставлення ? (Безжалісні, грубі дії, які завдають потерпілому фізичних та психічних страждань.)
9. Що розуміють під поняттям толерантність ? ( прийняття людини такою, якою вона є ).
10. Що таке агресія ? ( Індивідуальна або колективна поведінка чи дія, спрямована на те, щоб завдати фізичної чи психічної шкоди, або орієнтована на знищення іншої людини чи групи).
11. З якого віку настає відповідальність ? (з 14 років ).
12. Поясніть термін «експлуатація». (Використання чужої праці без справедливої винагороди; безоплатне привласнення результатів найманої праці.)
13. Поясніть термін «ігнорування». ( Навмисно не помічати, не брати до уваги, нехтувати кимось, чимось.)
14. Яка відповідальність передбачено за насильницькі дії? ( Адміністративна, кримінальна.)
15. До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій?

4. Конкурс «Прислів’я та приказки»

(Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки)

Яка громада, така її рада.
Як ми до людей, так люди до нас.
Дружба і братство – дорожче багатство.
Друга тримай, а знайдеш – тримай.
У хорошій компанії розуму наберешся, а в поганій – і свій загубиш.
З ким поведешся, від того й наберешся.
Згода будує, а незгода руйнує.
Від сварки до бійки – один крок.
Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому.
Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш.
Хто любить бити, того теж наб’ють.
Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.
Біда тому, хто добра не робить нікому.
Кого біда кусає, той завжди злість на когось має.
Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.
Яка хата – такий тин, який батько – такий син.
Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.
Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями.
Дурному і п’яному море по коліна.
Будеш людині робити все життя добро – нічого, а зробиш один раз зло – на все життя ворогом будеш.
Злому всюди зле.

5. Вправа « Твій порадник» (10 хв.)

Мета: ознайомити учасників з роботою і функціями служб, які можуть допомогти їм у захисті прав. Навчити підлітків розробляти «свій порадник»

  • Служба у справах неповнолітніх;
  • Органи опіки і піклування;
  • Відділи районної адміністрації, що займаються проблемами дітей;
  • Соціальна служба для молоді;
  • Медичні установи;
  • Відділ освіти;
  • Центр позашкільної роботи дітей та юнацтва;
  • Кримінальна міліція у справах неповнолітніх;
  • Притулки для неповнолітніх, служби у справах неповнолітніх.

6. Вправа « Пам’ятка» ( 10 хв.)

Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям.

- Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, фанатичній жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати в собі людину. Хай сім’я буде для дитини взірцем людяності, доброти і любові.

- І тоді нам не треба буде наголошувати на правах дитини, бо їх ніхто не буде порушувати, а обов’язки батьків по стану утримання і виховання дітей будуть сприйматися не як обтяжливий тягар, а як органічний прояв любові до дитини, підтримки в ній людської гідності та самоповаги.

Для цього сьогодні ми виготовимо «Пам’ятку для батьків» та « Пам’ятку для дітей» яку потім використаєте в своїх шкільних дитячих колективах.

Пам’ятка учням

1. Пам’ятайте, що насильство над вами, здійснене вашими батьками, не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.
2. У сім’ї ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.
3. Пам’ятайте необхідні правила безпеки: зокрема, не варто тут же кидатися на допомогу, коли тато б’є маму, особливо коли він - з небезпечними предметами в руках; ваше завдання – якомога швидше сховатися, залишити домівку взагалі – на допомогу покличте дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин.
4. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.
5. Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником, психологом, зверніться до міліції.
6. Не вірте у погрози з боку кривдників.
7. Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку. Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.
8. Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова – це насильство.
9. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не має права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом. В Сімейному кодексі (ст. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками. Та інші види покарань які принижують людську гідність. Дитина може подати до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».
10. Навчаться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – добро.

Пам’ятка батькам

1. Пам’ятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.
2. Не дивіться на дитину як на особисту власність. Ви дали дитині фізичне тіло, а душа її належить світові. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.
3. Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.
4. Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.
5. Ніколи не старайтесь запевнити дитину в тому, що вона погана.
6. Будьте тактовними в стосунках з дітьми.
7. Давайте приклад емоційного самоконтролю і витримки.
8. Показуйте приклад позитивних дій та вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.
9. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».
10. Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.
11. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.

7. Коло ідей «Як зупинити насильство».

Завдання учасникам: обговорити це питання і запропонувати один варіант.

  • Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
  • Говори спокійно і впевнено.
  • Дай агрессору можливість зупинитися.
  • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
  • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
  • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

ПАМЯТАЙ!

  • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
  • Ми подібні, але всі різні.
  • Твоя власність належить тільки тобі.
  • Ти маєш право на допомогу.
  • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

Мій улюблений світ -
Без насильства,
Без жорстокості, болі і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова.
Мій улюблений світ – без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста,
Й голосінь не почуєш сумних.
Мій улюблений світ – це не казка,
А реальнее щасливе життя,
Бо звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло іти в майбуття.
І коли на теренах країни
Без страждань заживе кожне місто,
Скажуть люди всієї країни:
Україна – це світ без насильства!

- На цьому наше заняття закінчено. До нової зустрічі!

Автор матеріала
Поділитись в соціальних мережах
Прикріплення
Відсутні
Додаткові функції
Друкувати
Надіслати другові
Коментарі
avatar