Дидактична гра - дійовий засіб активізації пізнавальної діяльності учнів
Ігрові елементи дають змогу зацікавити учнів і протягом тривалого часу підтримувати їхній інтерес до складних питань, властивостей і явищ, на яких у звичайних умовах зосередити увагу дітей не завжди вдається. Захопившись грою, дитина не помічає, що вчиться, запам’ятовує нове, орієнтується у незвичайних ситуаціях, що поповнюється запас її понять, уявлень, розвивається фантазія.
Під час гри відбуваються зміни в мисленні, розвивається уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, доводити доцільність своїх дій. У грі найповніше виявляються індивідуальні особливості, інтелектуальні можливості, нахили, здібності дітей. Впроваджуючи гру на початку уроку, збуджується думка учня, надається допомога йому зосередитись і виділити головне, найважливіше, спрямувати увагу на самостійну діяльність.Коли ж учні стомлені, пропонується рухлива гра.
Ігри, пов’язані з сильним емоційним збудженням організовуються лише в кінці уроку. Ігри важливо проводити систематично і цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи і урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, розвитку логічного мислення, виховання кмітливості, самостійності, тобто таких якостей інтелектуальної сфери, які характеризують творчу особистість.